tisdag 19 november 2013

Kvalitetstid utan sina barn ...är det okej?

jag har fått lite reaktioner angående mitt inlägg om kvalitetstid i skogen, bara Fiffi och jag!
Dessa tyckte jag var lite självisk som inte ville ha barnen med när jag njöt av kvalitetstiden. Min förklaring är detta. :  
Jag har haft " små" barn hemma i 20 år. när mina två äldsta började bli lite äldre fick jag nya små. Och mina dagar är sprängfyllda med barn.
Jag har 5 yngre barn här hemma, jag arbetar i skolan en del av dagen med åk 6 och om em arbetar jag med 8 åringarna på fritids. Två kvällar i veckan arbetar jag på fritidsgården där ungdomar mellan 11-18 är på sin fritid. Min äldsta dotter håller på ta körkort och studerar på högskola och detta innebär stort engagemang från föräldrars sida. 18 åringen som behöver sin tid med mamma .
Vi har dessutom alla våra 5 yngsta på samma skola som jag jobbar på så här kommer " halva" skolan hem och leker med dem.
Är det då inte okej att vilja ha ensamtid med Fiffi!!!!!! Vi tycker det i vår familj iaf. För en lycklig mamma är en bra mamma. Och detta får jag höra många gånger av barnen att jag är , så något rätt gör jag ju .
Men alltid kul med reaktioner .....:)

Kram på er , och ha en bra dag i rusket. !!!

3 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt! Dessutom är det väldigt ofta som barnen faktiskt följer med ut när du går med Fiffi så någon gång måste du få gå längre rundor både för din egen skull och för Fiffi´s. Man gör det som funkar bäst för ens familj!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tycker inte att det är fel alls. Tvärtom! Många par åker iväg på korta övernattningar för att inte helt glömma bort par-förhållandet i allt som vardagen kräver, och det med rätta. Din egentid är precis lika viktig (om inte viktigare...). Njut och må gott av dina stunder i skogen med Fiffi :)

    SvaraRadera